10. 12. 2012

Do českých kin vstoupí muzikál CARMEN jako exkluzivní 3D film!

Legendární muzikál CARMEN, jehož je společnost HyperMedia s projektem HyperSlevy.cz mediálním partnerem, nebude už jen jako oblíbený a mimořádně navštěvovaný divadelní muzikál, který měl svou světovou premiéru v Praze, ale bude na vždy zvěčněn na filmovém plátně. Postaral se o to přední český režisér F. A. Brabec, který natočil filmovou adaptaci ve 3D formátu.

 

Oficiální premiéra je naplánována na 10. ledna 2013

 

Ve slavném muzikálu, jak již mnoho návštěvníků a fanoušků divadelního zpracování vědí, se objevuje česká pěvecká hvězda, Česká slavice Lucie Bílá. A nejen ona! Po jejím boku diváci ve 3D zpracování uvidí i Václava Noida Bártu, Jiřího Korna, Dashu, Pavlu Břínkovou, Lukáše Kumprichta, Athinu Langovskou, Petera Stenáčika a další…

 

Úžasný filmový zážitek slibuje nejen hvězdné obsazení, ale i nádherná hudba.

 

„Verze Carmen od trojice proslulých amerických autorů, Jacka Murphyho (text), Normane Allena (libreto) a Franka Wildhorna (hudba)  není stejná jako původní kniha nebo opera. Není to „moderní verze\" Carmen, ale příběh Carmen volně inspirovaný,“ říká o díle režisér díla F. A. Brabec.

 

Carmen je v tomto zpracování členkou cirkusu, jehož majitelem je ďábelský vrhač nožů García.  Jeho cirkus přijede do města ovládaného starostou Mendozou a policií pod vedením kapitána Zunigy. Jelikož cirkusáci dělají ve městě drobnou neplechu, jsou policejním sborem prakticky neustále hlídáni. Členem sboru je také mladý José, kterého Carmen zcela okouzlí. Není to tak úplně bez problémů, mladík má totiž před svatbou s Katarínou, mladou, pohlednou, ale zásadovou dívkou.

 

Že se takovýto zřejmý romantický příběh nedá natočit do filmového příběhu, trvajícího déle než dvě hodiny? Dá a velmi dobře. Každá scéna pasuje tam, kam má a žádná není zbytečná. Ohromnou devizou je mimo skvěle zpracovaného příběhu též hudba Franka Wildhorna (mj. autor slavného muzikálu Jekyll&Hyde).

 

Filmové natáčení muzikálu Carmen v režii a s kamerou F. A. Brabce v hlavní roli s Lucií Bílou realizovala společnost Nogup agency, které Hudební divadlo v Karlíně vyšlo ochotně vstříc. Překlad libreta a textů písní do češtiny připravil zkušený muzikálový autor Adam Novák.

 

Obsazení:

 

Carmen: Lucie Bílá

 

Katarina:  Dasha

 

José:  Peter Strenáčik

 

Garcia: Václav Noid Bárta

 

Teta Inéz: Pavla Břínková

 

Zuniga: Lukáš Kumpricht

 

Mendoza: Jiří Korn

 

Vědma: Athina Langoska

 

 

Tvůrci:

           

            Hudba:      Frank Wildhorn

            Libreto:     Norman Allen

            Texty:        Jack Murphy

           

Režie divadelního představení:

 

Překlad a české texty písní:     Gabriel Barre / Adam Novák

            Režie filmu a kamera:  F. A. Brabec

            Střih:                          Viliam Vala

            Zvuk:                          Ivo Heger

            Producent:                   Nogup agency

                       

 

Lucie Bílá - O famózním pěveckém výkonu určitě netřeba pochybovat, velkou zajímavostí je ale její herectví (mj. nominace na cenu Thálie). Ano, je velmi dobrou Carmen, ale zároveň je v ní dost z osobnosti Lucie Bílé a tyto momenty jsou velmi dobře rozpoznatelné a taneční kreace, pod vedením choreografa Pavla Strouhala, zvládla velmi dobře.

 

Peter Strenáčik - V roli Josého, který je plachý, takže ho láska ke Carmen poměrně dost zaskočí, přesto má velké výčitky a nejraději by možná zůstal u milované Kataríny, jen si nemůže pomoci.

 

Jiří Korn a Pavla Břínková – se objeví v divácky vděčných rolích tety Inéz a starosty 

 

Václav Noid Bárta -  hraje García, který je zlý na povrchu.

Lukáš Kumpricht -   pojímá Zunigu jako velitele, který má své zásady a neustoupí od nich.

Athina Langoská -    v roli Vědmy, která nás provází celým příběhem.

 

 

CARMEN je druhým českým 3D filmem!

 

Filmovým hitem současnosti jsou filmy ve 3D formátu. Hlavním průkopníkem v Česku je známý režisér F.A. Brabec, který se pustil do 3D zpracování už v  hudební komedii V peřině, kde rovněž spolupracoval se zpěvačkou Lucií Bílou. Carmen bude tedy jeho druhý 3D počin.

 

Proč se režisér F. A. Brabec rozhodl pro tento technologický posun oproti svým dřívějším filmům?.

 

„Žádný tvůrce nechce předčasně zestárnout a vyhýbat se novým technologiím. Takže když se mi do rukou dostal projekt, který tomuto záměru vyhovoval, okamžitě jsem po 3D vystartoval.“

 

Carmen se vydává cestou, kdy film získává svůj třetí rozměr hned během natáčení. Kromě technologického postupu přiznává F. A. Brabec fakt, že by měl 3D formát dát vyniknout nádherným, barevným scenériím. Ve střižně to znamená, tento formát především intenzivněji sledoval prostor a přitahoval diváka do prostoru. Třetí dimenze dávám tvůrcům šanci vtáhnout diváka do filmu ještě víc a udělat ho součástí příběhu.

 

Základní princip 3D - neboli stereoskopických filmů - je už dnes celkem známý. Film se natáčí na „dvou-kameru“ nebo-li na dvě kamery naráz, které v daný moment suplují dvě lidské oči. Tím se docílí prostorového efektu třetího rozměru. Výsledný obraz na plochém plátně je díky rozdílným úhlům kamer rozmazaný ( obraz pravého oka v tuto chvíli vidíte i levým a naopak) a do finální 3D podívané ho nakonec spojí brýle na nosech diváků. Díky nim vidí každé oko svůj úhel pohledu a divákům se najednou otevře hluboký svět ve 3D.

 

Princip je snadný, realizace celovečerního filmu ve 3D už ale tolik ne. Film Carmen je v českých poměrech teprve druhým počinem, a proto si tvůrci najali jednoho z českých profesionálních stereograferů - Jana Buriánka.

 

Něco o ději:

Operní Carmen je dělnicí v tabákové továrně, ta muzikálová je hvězdou cirkusu, který přijíždí do přímořského španělského města zrovna v době zásnub starostovy dcery Kataríny s policistou Josém Riverou. Oba jsou charakterově čistí až naivní, což se rozhodně nedá říci o mafiánském starostovi Mendozovi a jeho hlavním pomocníkovi, policejním kapitánu Zunigovi. José je přeci jen nedočkavý a rád by lásku snoubenců posunul z platonické úrovně dál, ale zbožná Katarína je pevně a neoblomně rozhodnutá počkat až na svatební noc a nezvyklá ji ani Josého naléhání ani pragmatické rady tety Inéz. José se snaží s Katarininým odmítáním smířit, ale první setkání s Carmen mu převrátí život na ruby. Marně jí a vlastně především sám sobě vysvětluje, že je zasnouben a navíc vázán pracovními povinnostmi. Síla, která je táhne k sobě, svou mohutností překvapí nejen Josého, ale i samotnou Carmen. To však nenechá chladným majitele cirkusu Garcíu, který se k Carmen chová zcela majetnicky a je připraven použít jakékoli prostředky, aby si Carmen, o kterou jeví zájem i Zuniga se starostou, uchoval pouze pro sebe. García beze svědků zastřelí kapitána Zunigu Josého pistolí a obvinění tudíž padne na Josého.

Ten se před starostovým hněvem ukryje v lesích, kam za ním přichází Carmen, aby jej varovala, že Garcíova pomsta teď může zasáhnout nejen Josého, ale i všechny, na kom Josému záleží. Nebezpečí od psychopatického Garcíi hrozí tedy i Kataríně, což se může zdát přitažené za vlasy, ale pro tento okamžik musíme věřit Carmen, že zná Garcíu natolik dobře, aby věděla, že je skutečně schopný všeho. José odmítne utéci, naopak požádá Carmen, aby mu pomohla ochránit Katarínu.